Geen objecten gevonden

Metamorfose Heiligharn

Heiligharn

Over dit project

De woningen aan het Heiligharn en de Baljuwstraat stammen uit de jaren '70. De woningen zijn later inpandig verbeterd, op basis van keuze van bewoners zijn destijds de keukens, de badkamers, de toiletten en de plafonds aangepakt.

Woningstichting stond in 2013 voor de keuze wat te doen met deze woningen op de lange termijn. De woningen zijn goed verhuurbaar maar hebben een typische jaren zeventig uitstraling. Het Heiligharn is door zijn ligging beeldbepalend voor het centrum van De Schooten. Maar de uitstraling is niet meer van deze tijd.

Bij de keuze waren er meerdere opties:

• De woningen handhaven en op termijn slopen
• De woningen grootschalig aanpakken en weer laten voldoen aan de eisen van deze tijd.

Woningstichting Den Helder koos voor de tweede optie. In overleg met architectenbureau Kokon uit Rotterdam en de opgerichte projectcommissie is een plan ontwikkeld.

Op hoofdlijnen houdt dit plan in:

• Vergroten van de balkons
• Verbeteren aanzicht van de flats
• Verbeteren van de hoofdentree
• Bouwen van een drietal penthouses
• Verbeteren isolatie van gevels, dak en eerste verdiepingsvloer
• Optimaliseren cv installatie en warmwatervoorziening.

In de uitwerking heeft de projectcommissie een zeer positieve inbreng gehad. De plannen zijn inmiddels gepresenteerd aan de betrokken huurders. Ook tijdens deze bijeenkomsten zijn er positieve reacties ontvangen. Woningstichting Den Helder werkt momenteel samen met aannemingsbedrijf Dozy het plan verder uit. De verwachting is dat we begin 2015 kunnen starten met de uitvoering. Impressies laten zien hoe Heiligharm eruit komt te zien.

Het gebouw aan de Baljuwstraat wordt nu verder uitgewerkt en ook hier zal de inbreng van de projectcommissie worden meegenomen.

• Plaats Heiligharn

Planning

• Start bouw Maart 2015
  • Partijen

• Aannemer Dozy BV, Den Helder
  • Architect Kokon Architecten
    Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden