Over ons Nieuws & Publicaties Nieuws Nieuwsbericht Woningstichting Den Helder biedt lage huur en goed onderhoud

Woningstichting Den Helder biedt lage huur en goed onderhoud

Leestijd: 1 min

Een lage huur vragen en goed onderhoud bieden? Het lijkt een utopie maar uit het Aedes Benchmark onderzoek blijkt dat het kan!  In 2018 deed Woningstichting Den Helder mee met het landelijke benchmarkonderzoek van de branchevereniging Woningcorporaties Aedes. Bij dit onderzoek vergelijkt Aedes de bedrijfslasten, beschikbaarheid & betaalbaarheid, onderhoud & verbetering, duurzaamheid en het huurdersoordeel van Woningstichting Den Helder met andere corporaties in Nederland.

Ook dit jaar scoort Woningstichting Den Helder zeer goed op het onderdeel betaalbaarheid. Een voordeel dat direct bij de huurders terechtkomt. Uit het onderzoek blijkt dat Woningstichting met een gemiddelde huurprijs van 475 euro per maand aanzienlijk lager zit dan het gemiddelde van 516 euro per maand in Nederland. Daarnaast waardeert de huurder het afhandelen van reparatieverzoeken met een 7,8 (tov 7,5 landelijk) en het planmatigonderhoud met een 7,1 (tov 6,6 landelijk) het onderhoud van de woningen boven gemiddeld.

Woningstichting is zeer tevreden over de beoordeling van haar huurders maar zit niet stil. Door te blijven investeren in isolatie, zonnepanelen en andere milieuvriendelijke maatregelen werken we aan onze duurzaamheid en tegelijkertijd aan het verlagen van de woonlasten van de huurder.

Resultaat Woningstichting in beeld!