Geen objecten gevonden

Wijziging Wet gemeentelijke schuldhulpverlening

Publicatiedatum: 22-01-2021

Vanaf 1 januari 2021 geldt een nieuwe schuldhulpverleningswet. Deze wet verplicht gemeenten om actie te ondernemen na signalen van betalingsachterstanden van o.a. zorgverzekeraars, nutsbedrijven en woningcorporaties. Het doel van deze wijziging is om huishoudens zo vroeg mogelijk te helpen om te voorkomen dat schulden problematisch worden en huisuitzetting dreigt.

Als gevolg van deze wetswijziging dienen wij huurachterstanden van 1 maand of langer te melden bij de gemeente. De afdeling schuldhulpverlening van de gemeente verzamelt deze signalen en gaat haar bewoners benaderen om actief te helpen met hun schuldenpositie.
Huurders kunnen aangeven wanneer ze niet willen dat hun gegevens aan de gemeentelijke schuldhulpverlening worden gemeld. Huurders worden in dat geval verzocht een mail te gestuurd worden naar incasso@woningstichtingdenhelder.nl.

De huurder kan natuurlijk ook zelf hulp vragen bij het team Schuldhulpverlening van de gemeente Den Helder. Ze kunnen contact opnemen door een mail te sturen naar emailadres teamschuldhulpverlening@denhelder.nl of bellen naar telefoonnummer 0223-671270.

Annuleren

Waarmee kunnen wij je helpen?

Begin hier met zoeken!

Geen resultaten gevonden