Over ons Nieuws & Publicaties Nieuws Nieuwsbericht Tentoonstelling 100 jaar Woningstichting geopend

Tentoonstelling 100 jaar Woningstichting geopend

Weet u dat u begin jaren 20 van de vorige eeuw een woning kon huren voor 6 gulden per maand! Dit en nog veel meer leuke wetenswaardigheden kunt u nu bekijken op de tentoonstelling 100 jaar Woningstichting.

Een onmiskenbare belangrijke rol in de rijke historie van Woningstichting is weggelegd voor de voormalig directeur Woningstichting Den Helder Gerrit Seegers. Niet voor niets was aan hem de eer om vandaag letterlijk de deuren van de tentoonstelling 100 jaar Woningstichting in het Paviljoen van Toen te openen.

Speciaal voor het 100 jarig bestaan dook Stichting Afgestoft samen met de Helderse Historische Vereniging in de historie en het archief van de corporatie om mooie relikwieën uit het verleden te vinden.

En dat is gelukt! Van oude huurboekjes tot een nostalgische keuken met een granito aanrechtblad en van klassiek gereedschap tot moderne maquettes, de tentoonstelling geeft een mooi beeld van de afgelopen 100 jaar.

Bent u benieuwd? Bezoek dan de tentoonstelling in het Paviljoen van Toen!

Waar : Borneolaan 1

Wanneer : Woensdag t/m vrijdag van 10:00 tot 17:00 uur en Zaterdag en zondag van 12:00 tot 17:00 uur

De tentoonstelling 100 jaar Woningstichting is onderdeel van de viering van het 100 jarig Jubileum van Woningstichting Den Helder. De corporatie speelt al een eeuw lang een belangrijke rol in de huisvesting van de inwoners van Den Helder. Ze bouwen, onderhouden, renoveren, slopen en verduurzamen woningen. Ze herstructureren wijken en werken aan de grootste energietransitie ooit. Dat alles kan niet zonder begrip en enthousiasme van de inwoners van Den Helder, Julianadorp en Callantsoog. Als dank voor het begrip organiseert Woningstichting voor alle inwoners van Den Helder het 100 jarig bestaan op 26, 27 en 28 augustus met een groots feest op Willemsoord en in het stadshart.

Meer informatie over 100 jaar Woningstichting staat op https://www.facebook.com/100jaarWoningstichting !