Over ons Nieuws & Publicaties Nieuws Nieuwsbericht Stem tot 18 juni op het slimste, mooiste of duurzaamste tiny house!

Stem tot 18 juni op het slimste, mooiste of duurzaamste tiny house!

Leestijd: 2 min

Vraag Havo/VWO 4 leerlingen van Lyceum aan Zee om een eigen Tiny House te ontwerpen en het resultaat is een dorp van meer dan 120 Tiny Houses. Wij zijn benieuwd welke u het mooiste, slimste of misschien wel duurzaamste vindt?

Meer dan 200 leerlingen bezochten voor deze opdracht onder begeleiding van Woningstichting Den Helder de Falgatuinen. Daar oriënteerden zij zich op de mogelijkheden voor een Tiny House. Een pakket van randvoorwaarden werd ook meegegeven.

Benieuwd naar de eindresultaten? Wij nodigen het publiek uit te jureren. Dat kan van 5 t/m 18 juni bij De Helderse Vallei. Elke klas exposeert dan haar twee topstukken. Naast de publieksjury, zal ook de voorzitster van ‘Tiny House Nederland’ Marjolein Jonker haar stem uitbrengen. De top 3 wordt op school door haar middels een korte videoboodschap bekend gemaakt en beloond met een passende prijs.

Vanaf 3 juli zijn de winnende ontwerpen te bezichtigen in de etalage van de Projectwinkel Stadshart van Woningstichting Den Helder – Spoorstraat 35.

Het project verbindt lesdoelen van het vak ‘Culturele en kunstzinnige vorming’ met bestaande projecten in de stad, waardoor de koppeling tussen school en beroepspraktijk duidelijk wordt. Het lesprogramma is tot stand gekomen door een samenwerking van Lyceum aan Zee, Woningstichting Den Helder en De Helderse Vallei.