Over ons Nieuws & Publicaties Nieuws Nieuwsbericht Pas op! Phishing mail in omloop

Pas op! Phishing mail in omloop

Leestijd: 1 min

Wij hebben vernomen dat er mogelijk sms-berichten en e-mails verzonden zijn door een onbekende partij waarin staat dat u een eventuele huurachterstand dient te betalen. Deze berichten zijn niet afkomstig van Woningstichting Den Helder of Helder Vastgoed bv en zijn valse e-mails en sms-berichten. Wij verzoeken u dringend  het bericht weg te gooien, en niet op de link te klikken en de zender te blokkeren en/of op de zwarte lijst te zetten!

Phishing is een vorm van digitale oplichting. Phishing gebeurt via e-mail, WhatsApp en sms. Slachtoffers worden naar een valse website gelokt waar ze vervolgens hun bank- of andere inloggegevens prijsgeven.

Fraudehelpdesk
Heeft u toch op de link in het bericht geklikt? Neem dan zo snel mogelijk contact op met uw bank om aan te geven dat er sprake is van digitale oplichting. Ook adviseren wij u om aangifte te doen bij de politie. Lees op de website van de Fraudehelpdesk welke stappen u nog meer kunt ondernemen.