Over ons Nieuws & Publicaties Nieuws Nieuwsbericht Maatregelen coronavirus Woningstichting Den Helder/Helder Vastgoed BV

Maatregelen coronavirus Woningstichting Den Helder/Helder Vastgoed BV

Maatregelen vanwege coronavirus

Beste klant van Woningstichting Den Helder / Helder Vastgoed BV,

Wij proberen zolang mogelijk de verhuur van woningen, het uitvoeren van reparaties en het planmatig onderhoud door te laten gaan. Maar voor uw en onze gezondheid nemen wij wel de nodige preventieve maatregelen.

Laatste wijziging(en):

- maatregelen vaklieden planmatigonderhoud keuken (zie planmatig onderhoud)

- ketelonderhoud (onderdeel Abonnee Onderhoud) herstart

Onze maatregelen
Algemeen:
1. Het Woonplein zal gesloten zijn voor bezoekers zonder afspraak.
2. Telefonisch en digitaal zijn we gewoon bereikbaar voor de dagelijkse dienstverlening, op telefoonnummer 0223-677677 of via infowsdhnl;
3. Alle bijeenkomsten met derden met meer dan 5 personen, zowel binnenshuis als buitenshuis, gaan niet door.
4. Ons personeel gaat werken in ploegendiensten. Het zou kunnen dat u later dan u van ons gewend bent geholpen wordt.
5. Indien nodig actualiseren wij deze informatie (in de koptitel staat de datum).

Bezoek Woonplein/locatie Energieweg:
1. Het Woonplein (Middenweg 159) en de locatie aan de Energieweg is gesloten voor bezoekers zonder afspraak.
2. Wij beschermen u en onze medewerkers door minimaal 1,5 meter uit elkaar te zitten. Indien mogelijk achter een glazen afscheiding. Het dragen van een mondkapje is verplicht op het Woonplein.
3. Ons personeel neemt niet direct post aan. U kunt uw papieren documenten deponeren in onze brievenbus naast de voordeur.
4. Neem bij vragen contact op met ons Klant Contact Centrum (telefoonnummer, 0223 677677).

Reparatieverzoek / Abonnee Onderhoud:
1. Met ingang van 30 april 2020 nemen wij weer zoveel als mogelijk alle reparatieverzoeken aan. Bekijk richtlijnen uitvoeren reparatieverzoek.  Abonnee Onderhoud wordt tijdelijk niet uitgevoerd, echter ketelonderhoud is herstart. Indien nodig kunnen eventueel kleine werkzaamheden vanuit het AO als repratieverzoek ingediend worden.
2. Voor uw gezondheid en die van de vakman vragen wij u met onderstaande rekening te houden:
• Meld uw reparatieverzoek af als u ziek of verkouden bent.
• Houd minimaal 1,5 meter afstand tot de vakman.
• Bied de vakman de mogelijkheid om zijn handen te wassen.
3. Door omstandigheden is het mogelijk dat het wat langer duurt voordat het reparatieverzoek ingepland kan worden.

Beëindigen huur / inleveren sleutels:
1. U kunt uw huur digitaal opzeggen.
2. U laat de woning achter volgens de vereisten uit de folder Alles over Achterlaten woning (zie https://www.woningstichtingdenhelder.nl/over-ons/nieuws-publicaties/publicaties/) .
3. Onze mutatieopzichters voeren voorlopig in aanwezigheid van bewoners geen eindinspectie  uit. Volg onderstaande stappen:
a. U stopt alle sleutels in een envelop met daarop uw naam en adres van de te verlaten woning.
b. U zorgt dat deze envelop dicht en tijdig (uiterlijk laatste dag huurcontract) in de brievenbus van Woningstichting/Helder Vastgoed komt (locatie: Woonplein Middenweg 159, nabij de draaideur).
4. De lege woning wordt bekeken door de mutatieopzichter.
5. Bij eventueel grote gebreken neemt de mutatieopzichter telefonisch contact met u op.

Nieuwe woning/garage/overige ruimte:
1. U wordt uitgenodigd om op het Woonplein uw huurcontract te ondertekenen. U krijgt dan de sleutels mee van uw woning/garage.
2. Onze vakmannen voeren voorlopig geen aanvang huurinspectie samen met u uit. Eventuele reparatieverzoeken kunt u via de website melden. Neem voor eventuele vragen contact op met ons KCC (0223 677677).

Bezichtigen woning:
1. Wanneer u uitgenodigd bent om een woning te bezichtigen, kunt u de sleutels op het Woonplein ophalen.
2. Dezelfde dag brengt u de sleutels weer op het Woonplein terug (voor 16.00 uur).
3. Mocht u grieperig of verkouden zijn, haal de sleutels dan niet op en stel het bezichtigen van de woning dan uit. Neemt u in dat geval tijdig telefonisch contact met ons op (0223 677677).

Melden overlast:
1. U kunt digitaal uw overlastmelding indienen via de website
2. Contact opnemen kan per  mail (infowsdhnl) of telefonisch op 0223 677700
3. Wij proberen voor uw en onze gezondheid de meldingen zoveel als mogelijk telefonisch en/of schriftelijk af te handelen.
4. De werklocatie van de sociaal wijkmeesters in het MFC ’t Wijkhuis is gesloten. Er is geen spreekuur en er worden geen huisbezoeken afgelegd.

Huismeesters:
1. De huismeesters hebben geen inloopspreekuur.
2. U kunt u vragen schriftelijk deponeren in de brievenbus of telefonisch contact opnemen op 0223 677677.

Planmatig onderhoud:

** maatregelen vaklieden planmatigonderhoud (keuken) door coronavirus **
1. Vooralsnog voeren wij het planmatig onderhoud (bijv. keukenverbetering, schilderwerk, etc.) bij huurders volgens planning uit.
• Geef tijdig aan als u ziek of verkouden bent.
• Houd minimaal 1,5 afstand tot de vakman.
• Bied de vakman de mogelijkheid om zijn handen te wassen.
3. Neem bij vragen contact op met het KCC (0223 677677)

Houd onze website in de gaten voor het meest actuele nieuws. Indien nodig passen wij deze direct aan.