Over ons Nieuws & Publicaties Nieuws Nieuwsbericht Jongeren kansrijk op Helderse huurmarkt

Jongeren kansrijk op Helderse huurmarkt

Jongeren zijn belangrijk voor Den Helder. We willen graag dat ze hier blijven of komen wonen. Ze bieden tegenwicht aan de vergrijzing van de stad. In 2020 tekenden 324 jongeren (t/m 30 jaar) een huurcontract bij Woningstichting Den Helder of Helder Vastgoed bv.  Dat is 43% van alle huurcontracten die wij in 2020 aangingen.

Veel jongeren zoeken vanuit het ouderlijk huis een betaalbare huurwoning in hun regio. Vooral de flatwoningen zijn populair onder de doelgroep. In deze woning starten zij hun wooncarrière in Den Helder om in een latere fase van hun leven te verhuizen naar een groter appartement of een eengezinswoning.

Om in Den Helder te huren schrijf je je in als woningzoekende bij Woonmatchkopnh.nl. Vanaf dat moment kun je reageren op het huuraanbod van Woningstichting en Helder Vastgoed.