Over ons Nieuws & Publicaties Nieuws Nieuwsbericht Afhandeling reparatieverzoeken en ketelonderhoud AO herstart

Afhandeling reparatieverzoeken en ketelonderhoud AO herstart

Leestijd: 2 min

Met ingang van 30 april 2020 nemen wij weer zoveel als mogelijk alle reparatieverzoeken aan. Daarnaast voeren we het ketelonderhoud, onderdeel Abonnee Onderhoud, weer uit. Huurders kunnen eventueel kleine Abonnee Onderhoud werkzaamheden indienen als reparatieverzoek.

Vanwege de coronacrisis nemen wij daarbij de volgende instructies in acht.

Wij vragen u:

• of u er bezwaar tegen hebt dat de werkzaamheden worden verricht;
  • of u of uw huisgenoten gezondheidsklachten hebben in relatie tot corona;
  • of u of uw huisgenoten tot de groep ‘kwetsbare personen’ behoren, in verband met ongewilde besmetting door de medewerker(s);
  • om het huis vooraf goed te ventileren;
  • om de ruimte/installatie goed bereikbaar te maken;
  • of u eventueel zelf de reparatie kunt uitvoeren. U ontvangt dan van ons het benodigde materiaal.

Wij willen dat u:

• weet dat de vakman geen handen zal schudden;
  • weet dat de vakman ten alle tijden 1,5 meter afstand wil bewaren;
  • weet dat u de vakman alleen dient te laten in de ruimte waar de reparatie uitgevoerd dient te worden;
  • de vakman de mogelijkheid geeft zijn handen te wassen.

Mocht u:

• tegen situatie aanlopen waarin ze zich in verband met het risico op besmetting met corona onveilig voelt. Bijvoorbeeld als de werknemer hoest of niest voor of tijdens de werkzaamheden. Dan mag u vragen of de vakman uw huis wil verlaten. De vakman geeft dit door aan zijn leidinggevende of planner.

Mocht de vakman tegen een tegen de situatie aanlopen waarin hij zich onveilig voelt. Bijvoorbeeld als een klant hoestend en niezend de deur opendoet.  Dan mag de vakman de reparatie afbreken en de werkplek verlaten. De vakman geeft dit door aan zijn leidinggevende of planner.