Over ons Nieuws & Publicaties Nieuws Nieuwsbericht 39 nieuwe sociale huurappartementen in Kreekpark

39 nieuwe sociale huurappartementen in Kreekpark

Wethouder Heleen Keur van de Gemeente Den Helder startte met confettischot de bouw van Het Kasteel in Nieuw Den Helder. Als Plomp Funderingstechnieken gereed is met heien nemen de vakmannen Aannemingsbedrijf A Tuin Den Helder BV de bouwplaats over om de 39 huurappartementen te bouwen. Het appartementencomplex is het sluitstuk van de herinrichting van de Marsdiepstraat en het Kreekpark.

De huurwoningen zijn bedoeld voor 65-plussers die een huurwoning van Woningstichting Den Helder achterlaten. Op deze manier probeert Woningstichting Den Helder de doorstroming op de sociale huurmarkt te bevorderen zodat er weer andere (eengezins) woningen vrij komen voor de verhuur. De eerste bewoner heeft zich reeds aangemeld. Ridder Peter krijgt een mooi plekje in de hal van zijn eigen kasteel.

De verwachting is dat medio volgend jaar de appartementen opgeleverd worden en dat er dan via Woonmatchkopnh.nl op gereageerd kan worden.

De komende jaren bouwt Helder Vastgoed BV meer dan 400 (sociale) huur- en koopwoningen in Den Helder om de woningnood aan te pakken. In het stadshart komen nog dit jaar 12 nieuwe sociale huurwoningen aan de Spuistraat en 4 aan de Koningdwarsstraat in de verhuur. Daarnaast start dit jaar de bouw van 36 huurwoningen in Het Warenhuys, 30 huurappartementen nabij Halte Bellevue, 12 koopwoningen Palmhout in de Spoorstraat en 4 koopwoningen op de oude plek Biegstraten in de Koningstraat. Daarnaast wordt er gewerkt aan de ontwikkeling van het plan Dijkkwartier met een combinatie van maar liefst 200 (sociale) huur- en koopwoningen op een unieke locatie. Buiten het centrum wordt naast Het Kasteel nog gestart met het nieuwbouwproject Molenwerf met 34 koop- en huurwoningen.