Ga niet praten op het moment dat u boos of geïrriteerd bent. Vaak zegt u dan dingen waar u later spijt van heeft.
Procedure overlast melden
Stap
Wanneer nemen wij een overlastklacht in behandeling
Voordat wij uw klacht in behandeling nemen dient:
- er sprake te zijn van voortdurende overlast;
- u de klacht zelf met de overlastgever besproken te hebben;
- u na te gaan of andere omwonenden ook overlast ervaren, zodat u gezamenlijk een klacht kunt indienen.
Stap
Digitaal of schriftelijk overlast melden
U kunt uw klacht digitaal indienen.
Digitaal
Klik onderaan op de button Overlast melden om dit eenvoudig en digitaal te doen.
Anonieme klachten worden niet in behandeling genomen.
Stap
Schriftelijke terugkoppeling
U krijgt van ons binnen een redelijke termijn schriftelijk antwoord of de klacht in behandeling wordt genomen, wie de klacht behandelt en welke acties er worden ondernomen.
Wij proberen door middel van gesprekken (hoor en wederhoor) en afspraken er voor te zorgen dat de overlast stopt.
Stap
Aanhoudende overlast
Wij overwegen een gerechtelijke procedure te starten in uitzonderlijke situaties als gesprekken en bemiddeling geen resultaat hebben. Eén van de voorwaarden hierbij is dat u en de andere omwonenden de klachten schriftelijk blijven melden en u precies bijhoudt wat en wanneer er gebeurt. Ook is het hierbij van belang dat u wilt getuigen in de rechtszaak.