Lyceumhof

maandag 21 oktober 2013

Het Lyceumhof

Heerlijk wonen in de luwte van de stad. Lyceumhof betekent wonen in een parkachtige omgeving aan de rand van het Timorpark met alle voorzieningen die het stadshart biedt op loopafstand. Woningstichting Den Helder realiseert Lyceumhof in samenwerking met Stichting Vrijwaard. Het Lyceumhof bestaat uit 80 appartementen: 56 koopappartementen en 24 wooneenheden. Het ligt aan de Molukkenstraat in de Indische Buurt. Stichting Vrijwaard verhuurt de wooneenheden op de begane grond aan haar cliënten.

De appartementen zijn op de vrije markt in de verkoop.

56 koopappartementen

Er zijn 40 gelijkvloers te bewonen koopappartementen met twee slaapkamers en 16 met een derde vrij in te vullen kamer (minimaal 36 m²) en een groot privé dekterras van ongeveer 30 m².
De woonoppervlakte van de koopappartementen varieert tussen de 94 m² en 120 m² (en bij 16 appartementen komt daar dan nog de derde kamer bij). Op de begane grond bevindt zich voor iedere woning een eigen berging.

Voorzieningen

Lyceumhof is voorzien van twee liften, een gemeenschappelijke binnentuin en voldoende parkeerplaatsen rondom het gebouw.
De muziekkapel is omgebouwd tot een theehuis met herinneringsruimte. Bezoekers krijgen voorwerpen, foto’s en filmpjes uit hun jeugd te zien of nemen wat te eten & drinken in het theehuis.

Wonen met zorgmogelijkheden

Wonen in Lyceumhof betekent gelijkvloers wonen met zorgmogelijkheden. Stichting Vrijwaard biedt 24-uurs zorg en hulp bij oproep aan de bewoners van de 24 zorgeenheden. Ook de bewoners van de koopappartementen kunnen eventueel zorgaanbod inkopen bij Stichting Vrijwaard. Voor meer informatie over het zorgaanbod en de wooneenheden kunt u contact opnemen met Stichting Vrijwaard (0223) 680824.

Verkoopprijzen en meer informatie

De verkoopprijzen zijn vanaf € 202.000,- V.O.N. tot € 356.000,- V.O.N. Makelaardij Coltof verkoopt de woningen voor Woningstichting Den Helder. De makelaar is telefonisch bereikbaar op nummer (0223) 200005. Op de website van de makelaar (www.coltofmakelaardij.nl) vindt u ondermeer interieur-impressies van het Lyceumhof. Zo krijgt u een idee van de ruimte die deze appartementen u biedt.

Voortgang

Het gebouw is opgeleverd.

Van de 56 appartementen zijn er inmiddels 17 verkocht.

Kenmerken

• Locatie Molukkenstraat, Den Helder
  • Start bouw 2011
  • Status gerealiseerd in 2013