Vechtstraat fase 2

donderdag 03 november 2016

Aan de Vechtstraat, naast woon-/zorgcentrum 'de Groene Vecht', realiseerde Woningstichting Den Helder in overleg met zorggroep Tellus 21 huurwoningen, verdeeld over 3 hofjes van 6 woningen en één woningblok van 3 woningen. Deze woningen zijn bestemd voor mensen met een zorgvraag.

Bij de indeling van de woning is er rekening mee gehouden dat alle voorzieningen zich op de begane grond bevinden (levensloopbestendig). Dit houdt in dat toekomstige huurders op de begane grond de beschikking krijgen over een ruime woonkamer, een slaapkamer en een badkamer en op de bovenverdieping nog een tweede slaapkamer. Het is ook mogelijk om op de bovenverdieping - op verzoek - drie slaapkamers en een tweede badkamer te realiseren.

Voortgang

Voor de bouwvakantie zijn alle 21 woningen opgeleverd en inmiddels bewoond. Het terrein is gevlakt en ingezaaid en de hagen en bomen worden medio november geplant. De fiets-/voetgangersbrug is in de maak en wordt in het vierde kwartaal van 2016 geplaatst.

Geïnteresseerd?

Stichting Zorggroep Tellus beheert en verzorgt de toewijzing van de woningen. Voor meer informatie over huurprijzen en voorwaarden kunt u contact opnemen met Stichting Zorggroep Tellus, telefoonnummer (0223) 685920.

Kenmerken