Informatie voor jongeren

Den Helder schreeuwt om krachtige, jonge inwoners
…en om het jongeren het makkelijk te maken geeft Woningstichting ze een duwtje in de rug! Hoe ? Met jongerencontracten en extra punten!

Jongerencontracten

Wij hebben een aantal woningen geselecteerd waarvoor jongerencontracten van toepassing zijn. Een jongerencontract houdt in dat de jongere tot zijn of haar 23e verjaardag korting krijgt op de huur. De huur wordt dan maximaal €409,92 (peiljaar 2016). De verlaagde huurprijs maakt het ontvangen van Huurtoeslag mogelijk. Na de 23e verjaardag vervalt de korting op de huur. Vanaf die leeftijd gelden immers ruimere regels voor de huurtoeslag, waardoor het ook bij een hogere huurprijs mogelijk is huurtoeslag te ontvangen. De woningen met jongerencontracten vindt u binnenkort op onze website en in onze wekelijkse krantenadvertentie.

Extra punten jongeren

Om jongeren tot 30 jaar extra kans op een woning te geven krijgen zij extra punten. Om in aanmerking te komen voor deze extra punten moet de woningzoekende:

• een arbeidscontract hebben (flex-contract geldt niet) van minimaal 1 jaar en minimaal 20 uur in de week (aantoonbaar met werkgeversverklaring ) en

• wonen in de regio (Den Helder of in één van de omliggende gemeenten).

Neem voor meer informatie contact op met ons op 0223 (677677).