Huurachterstand

Kunt u door omstandigheden de huur niet op tijd betalen? Neem in dat geval contact op met de afdeling Incasso van Woningstichting. Zij zijn dagelijks telefonisch bereikbaar via telefoonnummer (0223) 677677. U kunt dan samen met een medewerker zoeken naar een oplossing van het probleem. In een gesprek worden alle mogelijkheden voor u op een rijtje gezet.

Als u zonder bericht de huur of andere kosten niet betaalt, gaat de incassoprocedure van start.

De incassoprocedure houdt het volgende in:
Woningstichting stuurt u een herinnering als een gedeelte of de gehele huur niet tijdig is ontvangen. Neem in dat geval contact op met de afdeling Incasso van Woningstichting. Zij zijn dagelijks telefonisch bereikbaar via telefoonnummer (0223) 677677.

• Wanneer u alsnog per omgaande betaalt is daarmee de zaak voor deze keer afgedaan.
  • Reageert u niet op de herinnering of wordt wederom de huur te laat of niet betaald, dan stuurt Woningstichting u een aanmaning.
  • De incassomedewerkers proberen telefonisch contact te krijgen of leggen een huisbezoek bij u af. Mocht dit allemaal niet tot een passende oplossing leiden, dan zal Woningstichting de vordering overdragen aan de deurwaarder. Dit brengt voor u extra hoge kosten met zich mee.
  • Middels het kantongerecht kan uiteindelijk een ontbinding van het huurcontract worden gevraagd. De deurwaarder zal meestal daarop de ontruiming uitvoeren. De hoge kosten die hiermee gepaard gaan komen voor uw rekening.

Ons advies: neem contact met ons op, samen met u zoeken wij naar een oplossing.

Er zijn diverse schuldhulpverlening- en budgetbegeleidingsbureaus in Den Helder waar u hulp kunt vragen om u te begeleiden. Op aanvraag kunt u gegevens krijgen van deze schuldhulpverlening- en budgetbegeleidingsbureaus.