Huismeesters en Wijkmeesters

Woningstichting heeft in verschillende complexen wijkmeesters of huismeesters lopen. Hieronder staan wie onze huis- en wijkmeesters zijn.

Huismeesters.

De huismeester is hét aanspreekpunt voor de bewoners voor vragen over veiligheid, schoonmaak, tuinonderhoud en het onderhoud van de algemene ruimtes. Daarnaast kan een huismeester bewoners aanspreken op hun woongedrag. De huismeesters zijn de heren Geert Smit (GS), Harry Scharloo (HS), Koos Annes (KA), Hans Bouwkamp (HB) en Willem Medema (WM). In het overzicht staat per complex weergegeven waar wijk- en huismeesters toezicht houden.

Sociaal wijkmeesters

De sociaal wijkmeesters (N. Proos en P. Regtop) zijn er om misstanden in de wijken te signaleren en, indien mogelijk, te (helpen) verbeteren. Bemiddeling, begeleiding en informatie geven over wonen en welzijn zijn de primaire taken van onze sociaal wijkmeesters.

De sociaal wijkmeesters van Woningstichting zijn in het multifunctioneel centrum (MFC) in Nieuw Den Helder gevestigd. ’t Wijkhuis, zoals dit MFC heet, levert een bijdrage aan de gewenste verbetering van de sociale structuur en leefbaarheid in de wijken en dient de spil in het wijkwerk in (Nieuw) Den Helder te worden. De verschillende organisaties bieden mogelijkheden van jong tot oud en voor allerlei culturen. Van advies over inburgering tot volksdansen, er gebeurt van alles in het nieuwe pand. In ’t Wijkhuis zitten naast de wijkmeesters van Woningstichting, ook het Buurtcollectief, Jeugdzorg, Parlan, De Wering en het Centrum voor Jeugd en Gezin.

In contact komen met de sociaal wijkmeesters kan:

• schriftelijk via een brief.
    U kunt deze brief opsturen naar Woningstichting (Postbus 90, 1780 AB Den Helder) of afgeven bij de receptie op het Woonplein (Middenweg 159)
  • telefonisch, door te bellen met multifunctioneel centrum Nieuw Den Helder 't Wijkhuis, telefonisch spreekuur maandag t/m vrijdag 08.30-09.30 uur, tel. 0223 677700
  • persoonlijk bij multifunctioneel centrum Nieuw Den Helder 't Wijkhuis, spreekuur maandag t/m vrijdag 10.00 -11. 00 uur.