Informatie over toewijzen

Woningstichting Den Helder wijst toe aan de kandidaat met het hoogste puntensaldo. Daarnaast zijn er een aantal aanvullende criteria:
• Op de advertentie staan de minimale en maximale inkomensvereisten vermeld, deze zijn afhankelijk van de huurprijs.
Alleen wanneer vooraf bekend bij ons is dat uw inkomen hieraan voldoet kunt u in aanmerking komen voor de woning;
• Op de advertentie wordt de leeftijdsgroep vermeld waar de woning voor bestemd is. De volgende leeftijdsgroepen komen voor:
o Vanaf 18 jaar;
o Vanaf 50 jaar;
o Vanaf 18 jaar met voorkeur 50+ (kandidaten van 50 jaar en ouder krijgen voorrang);
• Bij eengezinswoningen met drie of meer slaapkamers wordt in bepaalde gevallen voorkeur voor een minimum van twee personen vermeld. Kandidaten die hieraan voldoen krijgen voorrang.

Spelregels toewijzing
Als u een woning wilt bezichtigen die u is toegewezen toetst Woningstichting Den Helder of de door u opgegeven informatie correct is. Wanneer blijkt dat de door u opgegeven informatie bij het inschrijven niet klopt dan kan de aanbieding worden ingetrokken. Zorg daarom bij inschrijving dat u de juiste gegevens invult en dat u deze bijwerkt als uw persoonlijke situatie verandert.

Om een woning te kunnen bezichtigen in 2017 hebben wij de volgende gegevens van u nodig:
• De belastingaanslag van de belastingdienst van minimaal 2015 of een IBRI formulier wat u gratis opvraagt bij de belastingdienst (0800-0543). Dit hebben wij nodig om het officiële verzamelinkomen van u en (uw eventuele partner of meeverhuizende volwassene(n), niet zijnde thuiswonende kinderen) te bepalen.
• Een geldig legitimatiebewijs van uzelf en eventuele medecontractanten;
• Een uittreksel van het adressenregister van de gemeente waar u op dat moment woont van maximaal een maand oud (vanwege uw gezinssamenstelling en woonhistorie);
• Indien u nu niet een woning van Woningstichting huurt: een verklaring van uw verhuurder of hypotheekverstrekker (van de laatste door u zelfstandig bewoonde woning);
• Een recente loonstrook of uitkeringsspecificatie;
• Als u punten voor economische binding opgaf: uw werkgeversverklaring.

U mag 3x een aanbieding weigeren, na een 4e weigering vervalt uw inschrijfnummer.

Door Zelf Aangebrachte Voorzieningen (ZAV) kunnen bouwdelen of de indeling van een woning afwijken. De nieuwe huurder dient door Woningstichting Den Helder goedgekeurde wijzigingen te accepteren.

Bekijk de actuele huurprijs-inkomenstabel op onze website.